دانلود فیلم نگار

دانلود فیلم نگار

دانلود فیلم نگار رایگان با لینک مستقیم و کیفیت عالی

دانلود فیلم نگار

دانلود فیلم نگار

لینکهای دانلود قانونی

دانلود با کیفیت ۱۰۸۰P HQ – قیمت ۳۵۰۰

دانلود با کیفیت ۱۰۸۰P – قیمت ۳۰۰۰

دانلود با کیفیت ۷۲۰p – قیمت ۲۵۰۰

دانلود با کیفیت ۴۸۰p – قیمت ۲۰۰۰

داستان فیلم نگار

نگار دختر خانواده ای نیمه مرفه و اصیل است. پدر او در یک معامله اقتصادی شکست خورده و به خاطر فشارهای زیاد مرده است. این تحلیلی است که پلیس نسبت به مرگ او اعلام می کند. اما نگار این تحلیل را باور ندارد و تصمیم می گیرد که روزهای آخر پدر را مرور کند تا به اصل ماجرا پی ببرد.

تحلیل ها و نظر ها درباره فیلم نگار

ویژگی‌های مثبت فیلم نگار مواردی را از جمله وجود صحنه‌های اکشن زیاد و بهره‌گیری از نوع روایتی که در سینمای ایران قبلا سابقه نداشته، در‌بر‌می‌گیرد. تیم بازیگری این فیلم سینمایی را چهره‌های با‌سابقه و شناخته شده‌ای تشکیل می‌دهند که از بین آن‌ها می‌توان به نگار جواهریان، محمدرضا فروتن و مانی حقیقی اشاره کرد. همچنین پیش از این قرار بود که پیمان معادی ایفا‌گر نقش اول مرد باشد که در نهایت محمد‌رضا فروتن جایگزین وی شد.

نقاط مثبت و منفی فیلم نگار

(+) فضایی معماگونه و گاهاً سورئال دارد بطوریکه می بایست انتظار هر اتفاق عجیبی را قصه داشت. برگ برنده‌ی نویسنده در هم آمیختن مرزهای خیال و واقعیت و ایجاد هیجان از این طریق بوده است. شروعی جذاب و کاملا متفاوت دارد.

(-) صحنه‌های ذهنی بیش از حد اکشن دارند و این تحرکات برای کاراکتر اصلی اصلا تعریف نشده است. قصه فیلم آن قدر کوتاه است که تنها می‌تواند همان معمای جذاب ابتدای فیلم را مطرح کند و چیزی بیش از آن نیست. روایت قصه «نگار»، صرفا روایتی به هم ریخته است که اتفاق خاصی در آن نمی‌افتد.

جوایز فیلم نگار

برنده سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن از جشنواره فیلم فجر ۳۵ (کریستف رضاعی)

کاندید سیمرغ های بهترین ضداگذاری، بهترین فیلمبرداری، بهترین عکس، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین، بهترین طراحی صحنه و لباس از جشنواره فیلم فجر ۳۵

سایر عوامل فیلم نگار

مدیر فیلمبرداری: بهرام بدخشانی، طراح گریم: سودابه خسروی، صدابردار: وحید مقدسی، طراح صحنه: امیرحسین قدسی، طراح لباس: نگار نعمتی، دستیار اول و برنامه‌ریز: مانفرد اسماعیلی، جلوه‌های ویژه: حمید رسولیان، منشی صحنه: غزل رشیدی، مدیر تولید: شهرام زاهدی، عکاس: مریم تخت‌کشیان: دستیار کارگردان: مهدی شاه حسینی، دانیال غفارزاده، دستیار یک فیلمبردار: رضا نوروزی، نورپرداز: بهرام مشایی دستیار نور: فتاح نظریان، مدیر تدارکات: علیرضا روانگرد، تدارکات: حسین لنجابی، عرفان روانگرد

حواشی فیلم نگار

«نگار» اولین فیلم غیر کمدی در کارنامه کارگردانی رامبد جوان است /  رامبد جوان بعد از ۵ دوری از سینما، فیلم نگار را در سال ۱۳۹۴ تولید کرده است /  اشکان خطیبی تنها یک سکانس در فیلم نگار بازی کرده است / فیلم نگار قرار بود در سی چهارمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شود اما به دلیل تغییر بازیگران و طولانی شدن مراحل فنی به جشنواره فجر۳۴ نرسید. / قرار بود پیمان معادی در فیلم نگار بازی کند اما به دلایل نامعلوم نتوانست و محمدرضا فروتن جایگزین وی شد. / فیلمبرداری فیلم نگار پس از ۶۳ جلسه در لوکیشین‌هایی واقع در پارک چیتگر، خیابان جمهوری، خانه‌ای در خیابان محمودیه، ویلایی در خیابن کن، اسطبلی در محله دهکده المپیک، گلخانه‌ای واقع در زعفرانیه و … انجام شد.

نقد فیلم نگار

تنوع ژانری فیلم های ساخته شده در طول سال نشان دهنده قدرت زیر ساخت های سینمایی یک کشور است. این تنوع ژانر در سینماهای امریکا، هند، ژاپن و فرانسه بیشتر از سایر نقاط دنیا دیده می شود و مدیران فرهنگی کشورها سعی در مهیا نمودن شرایط برای رسیدن به چنین فضایی هستند. متاسفانه به دلیل بروز پاره ای از مشکلات اقتصادی ،  عدم بازگشت سرمایه و تمایل ساختن فیلم های آپارتمانی در فیلمسازان وطنی این تنوع ژانر در سینمای ایران را از بین برده است. بیش از ۹۰ درصد فیلم های تولید شده هر سال متعلق به ژانر درام یا کمدی هستند و سهم سایر ژانرها در این عرصه حدود ۱۰ درصد است.  هر کدام از ژانرهایی هراس،تریلر، اکشن، جنایی، فانتزی، کودک و…  که مخاطبان زیادی هم در میان هنردوستان دارد تنها یک یا دو نماینده در تولیدات یک سال سینمای ایران دارند. عدم فعالیت در این عرصه علاوه بر آن که باعث پر شدن سبد نیاز مخاطبان توسط تولیدات سایر کشورها می شود، متخصصان و هنرمندان را از کسب دانش و مهارت لازم در ساخت چنین آثاری محروم می نماید. همین امر باعث می شود آثار انگشت شماری هم که در طول سال روانه پرده نقره ای می شوند، از کیفیت مطلوب بهره مند نباشند و به طبع توفیقی در جلب رضایت مخاطبان و منتقدین نداشته باشند.

فیلم نگار آخرین ساخته رامبد جوان تلاشی است در احیای تنوع ژانری در سینمای ایران. فیلمساز با نوآوری در نحوه روایت داستان سعی در دخیل کردن مخاطب در ماجرای فیلم دارد و به او اجازه می دهد در حل کردن بخشی از معماهای فیلم سهیم باشد . این اتفاق خوشایند مخاطب را درگیر فیلم می نماید و لذت درک فیلم را به لذت تماشای فیلم می افزاید. به طور کلی زمانی که بیننده با درگیری ذهنی به درک مسئله ای از فیلم دست یابد، لذت بیشتری از زمانی که همه چیز به طور واضح به او نشان داده شود خواهد برد. در این نحوه روایت،  نگار اتفاقاتی را که در روزهای قبل از خوکشی ساختگی پدرش رخ داده است را در قالب مکاشفات – و یا توهم هایی- می بیند و از این طریق رفته رفته گره گشایی های داستان اتفاق می افتد. اطلاعات به صورت قطره چکانی و از طریق مکاشفات به بیننده منتقل می شود و همین امر تعلیق اثر را برای مخاطب بیشتر می کند. البته سینمای ایران در سال های قبل هم با فیلم گناهکاران فرامرز قریبیان و با بازی رامبد جوان شاهد تجربه ای نزدیک به این نحوه روایت بوده است که البته با توفیقی در گیشه همراه نشد.

استفاده از جلوه های ویژه در  فیلم کارکرد مناسبی دارد و بر خلاف معمول سینمای ایران مخاطب را از فیلم دلزده نمی کند. مهمتر این که استفاده از این جلوه ها در راستای و متناسب با وقایع فیلم است . تبدیل روز به شب همراه با باز و بسته کردن در ماشین، توهم حرکت در خودرو و حضور مادر نگار کنار ماشین از جمله این اتفاقات بود که فضای فانتزی جذابی را به فیلم افزوده است. البته استفاده از این فضاها در بخش  هایی هم دلچسب نمی نماید که از جمله آن ها می توان به صحنه حضور نگار و بهتاش در دشتی پوشیده از برف اشاره کرد. هر چند این صحنه نشان دهنده تقابل میان این شخصیت هاست اما ارتباط مطلوبی میان سکانس قبل و بعد از آن برقرار نمی کند.

رامبد جوان از پس صحنه های اشکن کار هم به خوبی برآمده است. فیلمساز توانسته با مدیریت گروه بدلکاران، خشونت و تحرک مورد نیاز اثر را تامین نماید. اتفاقی که به دلیل نداشتن تجربه کافی در طراحی و اجرای آن ها معمولا در سینمای ایران از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند. به نظر می رسد بخشی از کیفیت اجرا به دلیل حضور ارشیا اقدسی  است که سابقه همکاری با رامبد جوان در برنامه خندوانه را دارد .البته این اتفاقات در سکانس هایی قدری اگزجره می نماید و علت آن هم تطابق این اتفاقات با فیزیک بازیگران اصلی -به ویژه خانم جواهریان- در ذهن مخاطب است. مانند صحنه های درگیری نگار و عمورضا در ویلای لواسان.

فیلم نگار و عوامل آن تمام تلاش خود را برای به کارگیری مناسب مولفه های ژانر دلهره به کار گرفته اند. از موسیقی و طراحی لباس و صحنه گرفته تا شیوه روایت و فیلمبرداری. اما وجود وصله ها ی ناجوری مانند بازی اگزجره جناب حقیقی و عدم پرداخت کافی برخی سکانس های حیاتی ، از توان تاثیرگذاری اثر کاسته است. و متاسفانه با حرکت به سوی پایان فیلم بسامد این اشتباهات بیشتر و بیشتر می شود که سکانس نهایی فیلم هم از جمله آن هاست. به طبع دختری که تازه سلاح به دست گرفته قادر نخواد بود میان سه فرد مسلح جان سالم به در ببرد.

تنوع ژانری پایین در سینمای ایران باعث شده مخاطب با پیش زمینه ذهنی منفی درباره فیلم وارد سینما شود و مدام منتظر کشف اشتباهات اثر باشد تا لذت بردن از آن. در این فضای نا امیدکننده تلاش و شجاعت رامبد جوان و عوامل فیلم نگار در ساخت چنین اثری قابل تقدیر است.اثری که  هم در انتخاب گونه سینمایی اش خاص است و هم در نحوه روایت داستان. هر چند نگار از نمونه های موفق ساخت آثار تریلر در سال های اخیر سینمای ایران است اما توجه بیشتر به جزئیات می توانست فیلم نگار را به ماندگارترین اثر این گونه در تاریخ سینمای ایران بدل کند.

منتقد : محمد حسین قلی پور

تاریخ اکران : ۱۵ شهریور ۱۳۹۶

فروش گیشه : ۲۶۳۹۴۳۹۰۰۰ تومان

زمان پخش در شبکه نمایش خانگی : ۱۹ دی ماه ۱۳۹۶

(این تاریخ از سوی شرکت پخش فیلم داده شده است)

 

دانلود رایگان فیلم سینمایی ۲۰۱۷ کامل نگار با لینک مستقیم  به همراه نقد کامل از لینک های قانونی، دانلود رایگان فیلم سینمایی نگار با کیفیت عالی ، دانلود رایگان و کامل فیلم سینمایی ایرانی نگار با لینک مستقیم کم حجم و کیفیت بالا عالی ۱۰۸۰ و حجم کم

No Comments

Leave a Comment

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.