خانه / فیلم ایرانی / فیلم بدون تاریخ بدون امضا

فیلم بدون تاریخ بدون امضا

دانلود فیلم بدون تاریخ بدون امضا

دانلود فیلم بدون تاریخ بدون امضا رایگان با لینک مستقیم

نقد فیلم بدون تاریخ بدون امضا اضافه شد

فیلم بدون تاریخ بدون امضا

ژانر: اجتماعی | مخاطب : بزرگسالان | فرمت: MP4  | حجم: متناسب با کیفیت | کیفیت: ۴۸۰ تا ۴k

مدت زمان: ۱۰۷ دقیقه | سال ساخت: ۱۳۹۵ محصول کشور : ایران | پخش کننده : ایران سینما

کارگردان : وحید جلیلوند

تهیه کننده : علی جلیلوند، احسان علیخانی

بازیگران : امیر آقایی، هدیه تهرانی، سعید داخ، علیرضا استادى، و نوید محمدزاده، ‎بامعرّفی: زکیّه بهبهانی، بازیگر خردسال : ماهان نصیری نیا، با حضور تعداد زیادی از هنرجویان تئاتر

خلاصه داستان فیلم بدون تاریخ بدون امضا : در فیلم بدون تاریخ بدون امضا کاوه نریمان یکی از پزشکانِ پزشکی قانونی در محل کارش با جسدی مواجه می شود که او را پیش از این می‌شناخته است.

دانلود فیلم بدون تاریخ بدون امضا

لینکهای دانلود قانونی

دانلود با کیفیت ۴K – قیمت ۴۰۰۰

دانلود با کیفیت ۱۰۸۰ – قیمت ۳۵۰۰

دانلود با کیفیت ۷۲۰ – قیمت ۳۲۰۰

دانلود با کیفیت ۴۸۰ – قیمت ۳۰۰۰

رمز عبور فایل پیش خرید در صورت نیاز : SXCUAFQLOTUSLNVYRDTKE

درباره فیلم بدون تاریخ بدون امضا

فیلم بدون تاریخ بدون امضا در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ در سینماهای ایران اکران شده‌ است.

فیلم بدون تاریخ بدون امضا در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۱۹ انتخاب شد.

در فیلم بدون تاریخ بدون امضا دکتر کاوه نریمان (امیر آقایی) در زمان رانندگی با یک موتورسیکلت که خانواده ای سوار آن بوده تصادف می کند. فردای آن روز او در محل کارش در پزشکی قانونی با جسدی روبه‌رو می‌شود که او را می‌شناخته اما از روبه رو شدن با خانواده متوفی خودداری می کند…

جوایز فیلم بدون تاریخ بدون امضا

 
سال جشنواره قسمت نامزد نتیجه جایزه
۲۰۱۷/۱۳۹۵
سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر
بهترین فیلم علی جلیلوند و احسان علیخانی نامزدشده
سیمرغ بلورین
بهترین کارگردانی وحید جلیلوند برنده
بهترین بازیگر نقش اول مرد امیر آقایی نامزدشده
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نوید محمدزاده برنده
بهترین بازیگر نقش مکمل زن زکیه بهبهانی نامزدشده
بهترین فیلمبرداری پیمان شادمان فر
بهترین فیلمنامه وحید جلیلوند و علی زرنگار
بهترین موسیقی متن پیمان یزدانیان
بهترین صدابرداری امین میرشکاری
بهترین صداگذاری سید علیرضا علویان برنده
بهترین چهره پردازی عبدالله اسکندری نامزدشده
بهترین طراحی صحنه و لباس محسن نصرالهی (طراحی صحنه)
۲۰۱۷/۱۳۹۶
یازدهمین دوره جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی
بهترین فیلم علی جلیلوند و احسان غلیخانی
جایزه اصلی
بهترین کارگردانی وحید جلیلوند
بهترین فیلمنامه وحید جلیلوند و علی زرنگار
بهترین بازیگر نقش اول مرد امیر آقایی
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نوید محمدزاده
بهترین بازیگر نقش مکمل زن زکیه بهبهانی
هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز (بخش افق‌ها)
بهترین فیلم وحید جلیلوند
شیر نقره ای
بهترین کارگردانی برنده
بهترین بازیگر مرد نوید محمدزاده
پنجاه و هشتمین دوره جشنواره فیلم تسالونیکی
بهترین فیلم وحید جلیلوند
اسکندر نقره ای
بهترین کارگردانی
لوح ویژه منتقدان
بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم استکهلم
بهترین فیلم
اسب برنز
بهترین فیلمنامه وحید جلیلوند و علی زرنگار
بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم پالم اسپرینگز
جایزه ویژه هیئت داوران وحید جلیلوند نامزدشده
لوح تقدیر
بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم هامبورگ (بخش استعدادهای جوان) بهترین فیلم
چهل و ششمین جشنواره فیلم فِست
بهترین کارگردانی برنده لوح ویژه هیئت داوران
پنجاه و سومین دوره جشنواره فیلم شیکاگو (بخش کارگردانان جدید)
هوگوی طلایی
نوزدهمین دوره جشنواره فیلم براتیسلاوا (بخش مسابقه بین‌المللی)
جایزه فیپرشی
بهترین بازیگر مرد نوید محمدزاده
یازدهمین دوره جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک
لوح تقدیر
۲۰۱۸/۱۳۹۷
هجدهمین دوره جشن دنیای تصویر
بهترین فیلم علی جلیلوند و احسان علیخانی نامزدشده
تندیس حافظ
بهترین کارگردانی وحید جلیلوند
بهترین بازیگر مرد نوید محمدزاده
بیستمین دوره جشن خانه سینما
بهترین فیلم علی جلیلوند و احسان علیخانی برنده
تندیس شایستگی
بهترین کارگردانی وحید جلیلوند
بهترین فیلمنامه وحید جلیلوند و علی زرنگار
بهترین فیلمبرداری پیمان شادمان فر نامزدشده
بهترین بازیگر نقش اول مرد امیر آقایی
بهترین بازیگر نقش مکمل زن زکیه بهبهانی برنده
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نوید محمدزاده
بهترین طراحی صحنه محسن نصرالهی نامزدشده
بهترین صدابرداری امین میرشکاری
بهترین چهره پردازی عبدالله اسکندری
نخستین دوره جایزه آکادمی سینماسینما
بهترین فیلم علی جلیلوند و احسان علیخانی
تندیس مهرگیاه
بهترین کارگردانی وحید جلیلوند
بهترین فیلمنامه وحید جلیلوند و علی زرنگار برنده
بهترین بازیگر مرد نوید محمدزاده

نقد فیلم بدون تاریخ بدون امضا

روایت فیلم بدون تاریخ بدون امضا از یک الگوی آشکار در سال‌های اخیر پیروی می‌کند که نه مخاطب شگفت زده می‌شود، نه عمق فاجعه که خارج از قاب فیلم عمیق است از دل روایت برای مخاطب عمق پیدا می‌کند.

در مرکز داستان فیلم بدون تاریخ بدون امضا؛ دکتر نریمان (با بازی امیر آقایی) با خانواده‌ی موسی (با بازی نوید محمدزاده) که ۴ ترک روی موتور سیکلت سوار هستند، تصادف می‌کند. این تصادف نریمان را که نماینده طبقه متوسط باشد در مقابل موسی از طبقه فرودست قرار می‌دهد، البته که موسی نماینده خوبی از طبقه فرودست شاید نباشد زیرا او هم به سبب موجی که در سینمای ایران راه افتاده در فلاکت دست و پا می‌زند. پس از موفقیت «جدایی نادر از سیمین» که طبقه متوسط در مقابل طبقه فرودست قرار گرفت، در سینمای ایران نمونه‌های ناموفق بسیاری با این الگوبرداری دیده شده‌اند و اساسا راضیه‌ی طبقه فرودست فیلم «جدایی نادر از سیمین» آن قدر در فلاکت غرق نبود که این مدل پرداختن به زندگی حاشیه نشینی مُد روز شده است.

فیلم بدون تاریخ بدون امضا با بحران تصادف شروع می‌شود، با بی‌توجهی‌های موسی به خانواده‌اش ادامه می‌یابد و با کمی پیش رفتن بحران بغرنج‌تر می‌شود زیرا پسر موسی فوت کرده است. هنگامی‌که فهرست مرگ و میرها در پزشکی قانونی برای دکتر نریمان خوانده می‌شود، نریمان روی یک اسم تأکید می‌کند، کمتر مخاطبی را می‌توان شناخت که با همین کد از ابتدا به پایان ماجرا نرسد. پیوند آن تصادف به قصه اصلی که با کمترین ظرافت در فیلمنامه صورت گرفته دست فیلمساز را رو می‌کند و یک تعلیق بی منطق برای پیگیری مخاطب ساخته می‌شود. در کنار قصه اصلی که پدر خانواده در وضعیت دهشتناک اقتصادی دست به یک عمل غیرقابل باور زده، قصه شک و تردید دکتر نریمان به وجود می‌آید که بخش عمده فیلم بدون تاریخ بدون امضا را تشکیل می‌دهد. این همان تنها تعلیق فیلم است که مخاطب را در کنار بازی خوب امیر آقایی و نوید محمدزاده همراه می‌کند.

در این قبیل فیلم‌ها که وضعیت بدی از یک شهروند در شهر به تصویر کشیده می‌شود باید تقابل منطقی در کش مکش‌ها داشته باشیم یا لااقل آن شهروند به مثابه نمونه‌ای از اجتماع تلنگری به وضعیت موجود شناخته شود؛ اما موسی تنها یک جوان آس و پاس (که معلوم نیست چرا بی‌پول است چرا دو تا بچه دارد، چرا حاشیه شهر می‌نشیند و از گرمسار به تهران آمده، در تهران چه کاری انجام می‌دهد و …) و شخصی حاشیه نشین است که به جای پرداختن به او وجه سیاه فیلم را تشکیل می‌دهد. در مقابل دکتر نریمان یک پزشک بسیار قانون مدار و با وجدان است. سیاهی حاشیه نشینی و سفیدی وجدان و اخلاق دکتر نریمان بسیار برجسته است که همین ضعف دیگری از فیلمنامه و شخصیت پردازی است. همه می‌دانیم یک پزشک ارشد دستمزد قابل توجهی دارد که شاید انتخاب او چنین خودرو (آن هم خودرویی که ده سال تولیدش متوقف شده) و منزلی نباشد. بیشترین مولفه‌ای که در شخصیت پردازی نریمان در نظر گرفته‌اند اخلاق مداری و وجدان اوست. این‌که از پدر سالخورده‌اش مراقبت می‌کند (با شباهت به اهمیت دادن نادر فیلم جدایی … به پدرش)، در تصادف جانب انصاف را در نظر می‌گیرد، گزارش همکاران‌اش را در تشریح جسد رد می‌کند بی آن‌که موقعیت و پارتی بازی را لحاظ کند و در کلِ ماجرا ما با یک فردی طرف هستیم که سرا پا وجدان است. آن‌قدر همین ویژگی برای فیلمساز مهم بوده که از تمامی جوانب نریمان چشم پوشی کرده. یکی از شخصیت اصلی قصه سایه (با بازی هدیه تهرانی) است که رابطه‌اش با نریمان مشخص نیست، قرار است با هم زندگی کنند یا نه! تنها همراه نریمان است بدون این‌که کنشی را پیش ببرد تنها کار مهمی که می‌کند تشریح جسد امیرعلی است که آن‌هم مجدد صورت می‌پذیرد.

فیلمسازی که بخواهد وضعیت شهروند در ارتباط با طبقه خود و طبقه دیگر و در نهایت شهر را به تصویر بکشد لازم به شخصیت پردازی نمونه‌های ما به ازای کل خود هست. نریمان بدون هیچ منطقی کل فیلم بدون تاریخ بدون امضا در شک و تردید است که به قول شخصیت سایه “چه چیزی صورت بگیرد! تهش که چی! فقط دردی به دردهای خانواده موسی اضافه کند” یا با آن پایان بندی ناقص از نگاه نریمان فشار از روی موسی کم شود. اگر «جدایی نادر از سیمین» شکی در حادثه نادر و راضیه ایجاد می‌کند بر اساس شخصیت پردازی درخشان نادر و راضیه، ماجرا رخ می‌دهد اما این‌جا نه ماجرا اهمیت دارد نه کلیت شک. جز این‌که مخاطب تنها پی به این مسئله ببرد که هنوز هستند افرادی که پُست و مقامی دارند و با وجدان کاری دست به عمل می‌زنند. اگر در جدایی … طبقه فرودست برایش دیده شدن و به حساب آمدن مهم است در این‌جا ارتباط شهروندی در دو طبقه اجتماعی کمترین اهمیت را دارد. این سیاهی و سفیدی مطلق در کنتراست بالای رنگ و نور در فیلم و تقابل نماهای نزدیک و دور هم دیده می‌شود. مشخص نیست چرا وجه سفید و با وجدان قدرت است و وجه سیاه فیلم افراد حاشیه نشین هستند. به طور مثال کشتارگاه مرغ از فاجعه رخ داده بری است و یک کارگر ساده همه این کارها را کرده یا افراد زیر دست در پزشکی قانونی اشتباه می‌کنند و قدرت همواره در فیلم بدون تاریخ بدون امضا وجه سفید دارد.

فیلم بدون تاریخ بدون امضا با وجود ضعف‌هایش و پیش گرفتن الگوی فلاکت باز هم واجد ارزش‌هایی در کارگردانی و بازی‌های خوب بازیگران هست. اگر فیلمنامه پر نقص را کنار بگذاریم فضاسازی‌ها برای همان دو کلیشه حاشیه نشینی و وجدان بی‌منطق به خوبی انجام گرفته است. شاید اگر فیلمنامه پلان اشتباهی به کارگردان که البته خود نیز یکی از نویسندگان هست نمی‌داد فضاسازی در خدمت فیلمنامه بهتر جواب می‌داد.

منتقد : نرگس جهانبخش

سایر عوامل فیلم بدون تاریخ بدون امضا

نویسندگان : علی زرنگار – وحید جلیلوند، مدیر فیلمبردارى: پیمان شادمانفر، طراح گریم: عبدالله اسکندری، آهنگساز: پیمان یزدانیان، مدیر تولید: محمدصادق آذین، طراحى و ترکیب صدا: سیدعلیرضا علویان، مدیر صدابرداری: امین میرشکاری، با تشکر از: داریوش صادق پور، طراح صحنه: محسن نصراللّهى، تدوین: وحید جلیلوند – سپهر وکیلی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: حسن لبافى، زینب نصراللّهی، منشی صحنه: ندا قائدی، عکاس: امیرحسین شجاعی، مدیر تدارکات: محمد حیدرقلی، طراح لباس: دلیله صوفیانى، دستیار یک فیلمبردار: آرش رمضانى، دستیار کارگردان: بهنام اعلمی، دستیار یک صحنه: مسعود مقوّمی، گروه کارگردانی: قدیر حمزه‌ای – علی عسکری، دستیار تدارکات: عماد طاهری، فیلم پشت صحنه: حامد جوادزاده،مدیریت تیم تبلیغات و رسانه : امیرحسین بزرگزادگان، مشاور رسانه اى : مریم نراقى، روابط عمومى و فضای مجازی : امیر کرابى، آریان امیرخان، تولید محتوای تبلیغاتی : استودیو ماژان، ‎پخش کنندۀ بین‌الملل: کتایون شهابی سرمایه‌گذاران: حامد عنقا – نازنین اسکندری تهیه‌کنندگان: على جلیلوند، احسان علیخانی

 

اکران شده در ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

 

دانلود فیلم بدون تاریخ بدون امضا رایگان با لینک مستقیم به همراه نقد کامل از لینک های قانونی، دانلود رایگان فیلم بدون تاریخ بدون امضا بدون سانسور

همچنین ببینید

فیلم اتاق تاریک

فیلم اتاق تاریک

فیلم اتاق تاریک دانلود فیلم اتاق تاریک رایگان با لینک مستقیم جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم هانوی در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.